Ο ΄Αγιος Αναστάσιος ο Πέρσης

Βρίσκεστε εδώ : Activate Breadcrumb NavXT Plugin

Τίτλος έργου : Άγιος Αναστάσιος ο Πέρσης
Χρονολόγηση :
1922 μ. Χ.
Κάτοχος πρωτοτύπου :
Ιερό ησυχαστήριο Αγίας Τριάδος – Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης
Κάτοχος δικαιωμάτων :
ΔΟΥΚΑΣ Α.Ε.
Διάρκεια δικαιωμάτων :
50 έτη (20/09/2010 – 19/09/2060)
Έκδοση αντιγράφων σε σειρά :
200
Διαστάσεις πρωτοτύπου :
≈ 39,50 εκ. x 50,30 εκ.
Διαστάσεις αντιγράφου :
≈ 39,50 εκ. x 50,30 εκ.
Διαστάσεις με τα περιθώρια :
≈ 49,50 εκ. x 62,80 εκ.
Μέσο αποτύπωσης :
Hahnemühle Photo Rag Satine 310 gsm
Μέθοδος αποτύπωσης :
Fine art Giclée

Ο άγιος Αναστάσιος ο Πέρσης

(Ένας άγιος ανιστορεί έναν άγιο)

Ο άγιος Σάββας ο νέος, ο εν Καλύμνω, γεννήθηκε το έτος 1862 στην ανατολική Θράκη. Ήταν μοναχοπαίδι και κατά το βάπτισμα έλαβε το όνομα Βασίλειος. Στην ηλικία των 12 ετών η έλξη του Θεού, όπως και η κλίση του, τον οδηγούν στο Άγιο Όρος. Εκεί, εγκαταβιώνει στη Σκήτη της Αγίας Άννης, όπου και ασκήθηκε στο έργο της αγιογραφίας και της βυζαντινής μουσικής. Μετά από προσευχή παίρνει την απόφαση να πάει στα Ιεροσόλυμα όπου κείρεται το έτος 1890 Μοναχός. Το 1894 επιστρέφει στο Άγιο Όρος για να ασκηθεί στην Ιερά Σκήτη της Αγίας Άννης, υπό την καθοδήγηση του αειμνήστου Αρχιμανδρίτου Ανθίμου, στην αγιογραφία, προφανώς να ειδικευθεί στην τέχνη.

Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα διαμένει δύο χρόνια στην νήσο Πάτμο και ανιστορεί δύο εικόνες στο Καθολικό της Μονής. Κατόπιν βρίσκεται στην Αθήνα όπου πληροφορείται ότι τον αναζητεί ο Πενταπόλεως Νεκτάριος, γεγονός που σημαίνει, ότι οι δύο άγιοι είχαν προηγούμενη γνωριμία. Μεταβαίνει στην Αίγινα όπου διακονεί τον Άγιο ως τη μακαρία κοίμησή του. Σύμφωνα με αφηγήσεις μετά την κοίμηση του αγίου Νεκταρίου ζήτησε ο άγιος Σάββας από την Γερόντισσα να μην τον ενοχλήσουν 40 ημέρες, κατά τις οποίες έμεινε έγκλειστος στο κελλί του. Μετά 40 ημέρες, παρέδωσε στην Γερόντισσα την εικόνα του αγίου Νεκταρίου με την προτροπή: «Πάρε την εικόνα να την βάλεις στο προσκυνητάρι». Είπε η Γερόντισσα: «πώς μπορώ να βάλω τον άγιο στο προσκυνητάρι, αφού δεν ξέρουμε ακόμη αν είναι άγιος; Και ξέρεις ότι υπάρχουν επιτροπές και μητροπολίτες που κάνουν έλεγχο. Μη θέλετε, πάτερ Σάββα, να μας κλείσουν στο Μοναστήρι». Και είπε ο π. Σάββας: «Οφείλεις να κάνεις υπακοή. Να πάρεις την εικόνα, να την βάλεις στο προσκυνητάρι και τις βουλές του Θεού να μην τας περιεργάζεσθε».

Δυστυχώς η εικόνα αυτή δεν σώζεται. Ο άγιος Σάββας ο εν Καλύμνω όμως, άφησε στο ιερό ησυχαστήριο της αγίας Τριάδος άλλα του έργα. Ένα αυτά είναι μια ελαιογραφία σε μουσαμά, ο άγιος Αναστάσιος ο Πέρσης, αγιογραφημένος σύμφωνα με την τεχνοτροπία που διδάχθηκε στο Άγιο Όρος. Την περίοδο εκείνη η αδελφότητα των Ιωασαφαίων μοναχών στα Καυσοκαλύβια ήταν φορείς μιας νέας τέχνης που ανανέωσε τα εκφραστικά μέσα της ορθόδοξης παράδοσης. Φαίνεται ότι και ο άγιος Σάββας ο εν Καλύμνω διδάχθηκε την τεχνοτροπία αυτή αφού μόνασε στη σκήτη της αγίας Άννης, πολύ κοντά στην αδελφότητα. Έτσι βλέπουμε καλοσχεδιασμένο, με τέλειες αναλογίες το πρόσωπο του αγίου. Η νατουραλιστική απόδοση των πτυχών του ράσου αλλά και η γλυκύτητα των χαρακτηριστικών του προσώπου υιοθετούν μια καλλιτεχνική γλώσσα που αντλεί από τη δυτικότροπη ακαδημαϊκή ναζαρηνή νατουραλιστική τεχνοτροπία. Παράλληλα όμως γίνεται έντονη και η αυστηρότητα του μοναχικού σχήματος του αγίου Αναστασίου του Πέρσου με τη χρήση των χρωμάτων και των φωτοσκιάσεων. Είναι γνωστό ότι και οι δύο άγιοι, σε διαφορετικές βέβαια εποχές, μόνασαν στους άγιους τόπους και επομένως ο άγιος Σάββας ο εν Καλύμνω είχε προσωπική αντίληψη της μοναστικής ζωής εκεί. Στο κάτω δεξί τμήμα του έργου αναγράφεται το 1927, έτος που φιλοτεχνήθηκε και στο κάτω αριστερό τμήμα η υπογραφή του αγίου, Σ. Ιερμ. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο άγιος Σάββας ο εν Καλύμνω θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους αγιογράφους – εκπροσώπους της αγιογραφίας.

Ι. Μ. Αγίας Τριάδος - Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης

Παράγεται με την τεχνική opti plex (συνδυασμός φωτογραφικής εκτύπωσης και acrylic glass) σε δύο διαστάσεις: 11,5 Χ 10,0 Χ 2,0 εκ. και 20,0 Χ 17,0 Χ 2,0 εκ. περίπου. Προσφέρεται σε άριστη συσκευασία συνοδευόμενο από την περιγραφή του έργου.

Στην πίσω πλευρά υπάρχει το ολόγραμμα ασφαλείας και γνησιότητας της εταιρείας.

Οι πραγματικές διαστάσεις του έργου είναι 39,50 Χ 50,30 εκ. και βρίσκεται στο ναό της Αγίας Τριάδος.