Ο Άγιος Νεκτάριος

Βρίσκεστε εδώ : Activate Breadcrumb NavXT Plugin

Τίτλος έργου : Άγιος Νεκτάριος
Χρονολόγηση : 1949 μ. Χ.
Κάτοχος πρωτοτύπου : Ιερό ησυχαστήριο Αγίας Τριάδος – Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης
Κάτοχος δικαιωμάτων : ΔΟΥΚΑΣ Α.Ε.
Διάρκεια δικαιωμάτων : 50 έτη (20/09/2010 – 19/09/2060)
Έκδοση αντιγράφων σε σειρά : 200
Διαστάσεις πρωτοτύπου : ≈ 52,50 εκ. x 82,50 εκ.
Διαστάσεις αντιγράφου : ≈ 52,50 εκ. x 82,50 εκ.
Διαστάσεις με τα περιθώρια : ≈ 62,50 εκ. x 95,00 εκ.
Μέσο αποτύπωσης : Hahnemühle Photo Rag Satine 310 gsm
Μέθοδος αποτύπωσης :Fine art Giclée

Ο άγιος Νεκτάριος

Ο Άγιος Νεκτάριος είναι σύγχρονος άγιος της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Υπήρξε λαοφιλής ιεράρχης, ποιμενάρχης και παιδαγωγός. Γεννήθηκε στη Σηλυβρία το 1846. Σε ηλικία 14 ετών πηγαίνει στην Κων/πολη και εργάζεται ως υπάλληλος σε συγγενικό κατάστημα με μόνη αμοιβή στέγη και τροφή. Αργότερα εργάστηκε ως παιδονόμος στο Αγιοταφικό Μετόχι της Πόλης. Είκοσι έξι ετών έρχεται στη Χίο και γίνεται δάσκαλος στο χωριό Λιθί. Στις 15 Ιανουαρίου 1877 έλαβε το όνομα Νεκτάριος κατά την χειροτονία του σε διάκονο. Το 1886 πήρε το πτυχίο της θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και χειροτονήθηκε πρεσβύτερος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.

Τον Ιανουάριο του 1889 χειροτονείται Μητροπολίτης Πενταπόλεως του ίδιου Πατριαρχείου. Στην Ελλάδα διετέλεσε διευθυντής της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής (1894-1908). Το 1904 ίδρυσε στην Αίγινα την Μονή της Αγίας Τριάδος για την οποία εκτός των κατασκευαστικών εργασιών στις οποίες συμμετείχε προσωπικά, αφιέρωσε κόπο και χρόνο για την επίσημη αναγνώριση της Μονής από την Εκκλησία της Ελλάδος, που τελικά επιτεύχθηκε τέσσερα χρόνια μετά την κοίμηση του, 15 Μαΐου του 1924. Στη μονή έζησε από το 1908 έως το θάνατο του στις 9 Νοεμβρίου 1920, σε ηλικία 74 ετών. Στις 20 Απριλίου του 1961 με πράξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου έγινε η επίσημη ανακήρυξη του Νεκταρίου ως αγίου και καθορίστηκε ως ημέρα μνήμης εκείνη της εκδημίας του, 9 Νοεμβρίου 1920 καθώς και η 2 Σεπτεμβρίου ως ημέρα μνήμης της ανακομιδής των λειψάνων του.

Η πρώτη αγιογράφηση του αγίου Νεκταρίου η οποία έγινε από τον άγιο Σάββα τον εν Καλύμνω, που διακονούσε τον άγιο ως τη μακαρία κοίμησή του έχει χαθεί. Τα θαύματα που έκανε από τη στιγμή της κοίμησής του ήταν πολλά. Πριν ακόμα γίνει επίσημη ανακήρυξή του ως αγίου από την εκκλησία, άγνωστος καλλιτέχνης – αγιογράφος δημιούργησε την δεύτερη εικόνα του παίρνοντας στοιχεία μάλλον από γνωστή φωτογραφία του αγίου μπροστά στη Ωραία Πύλη. Όπως αναφέρεται στο κάτω αριστερό τμήμα ήταν αφιέρωμα της πιστής οικογένειας των Γρηγορίου και Κλημεντίνης Κρεούζη από την Αίγινα το έτος 1949. Το έργο διαφέρει από τις γνωστές τεχνοτροπίες της αγιογραφικής τέχνης. Η παντελής έλλειψη του χρυσού που αποτελεί βασικό στοιχείο των αγιογραφιών. Η λιτή ζωγραφική απόδοση του αγίου μπροστά στην Ωραία Πύλη με απλά χρώματα και απαλές φωτοσκιάσεις. Η έλλειψη έμφασης και προβολής του σταυρού και του εγκολπίου στο στήθος του αγίου καθώς και της αρχιερατικής μίτρας που αποτελούν σύμβολα του ανώτερου ορθόδοξου κλήρου. Η διακριτική απόδοση της ποιμαντικής ράβδου που κρατά ο άγιος, αναδεικνύουν και μας θυμίζουν μία από τις μεγάλες αρετές του, αυτή της ταπείνωσης. Ο καλλιτέχνης φροντίζει με τον τρόπο αυτό να τονίσει ότι τα σύμβολα εξουσίας δεν έχουν θέση στην καρδιά του αγίου Νεκταρίου. Αντίθετα, δίνει έμφαση στους σταυρούς, τόσο του αρχιερατικού σάκκου χρησιμοποιώντας χρώματα μπλε και κόκκινο, όσο και στο σταυρό που κρατά στο δεξί του χέρι και ευλογεί, τοποθετώντας τον στο γκρίζο φόντο πάνω από τον ώμο του αγίου, αναδεικνύοντάς τον με τον τρόπο αυτό.

Ο καλλιτέχνης στην προσπάθειά του να «μιλήσει» για το μεγαλείο της ταπεινοφροσύνης του αγίου Νεκταρίου δεν αποτυπώνει κανένα καλλωπιστικό στοιχείο στον περιβάλλοντα διάκοσμο. Περιορίζει την όλη σκηνή στον άγιο μπροστά στην Ωραία Πύλη αποφεύγοντας την παρουσίαση στοιχείων του τέμπλου. Δημιουργεί μια «πρωτότυπη αφαίρεση» με στόχο να παρασύρει το βλέμμα μας κατ’ ευθείαν στον άγιο και όχι στα διακοσμητικά στοιχεία της όλης παράστασης. Τελικά ό άγνωστος δημιουργός του έργου μέσα από μια αυστηρά λιτή παρουσίαση, σε συνδυασμό όμως με την γαλήνια και γλυκύτατη έκφραση του αγίου Νεκταρίου αναδεικνύει τις μεγάλες αρετές του, την ταπείνωση, την υπομονή, την ανεξικακία, την αγάπη μιλώντας απ’ ευθείας στις καρδιές μας. Το έργο βρίσκεται στο δωμάτιο του αγίου πάνω από το κρεβάτι του.

Ι. Μ. Αγίας Τριάδος - Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης

Παράγεται με την τεχνική opti plex (συνδυασμός φωτογραφικής εκτύπωσης και acrylic glass) σε τρεις διαστάσεις: 11,5 Χ 10,0 Χ 2,0 εκ., 11,5 Χ 7,5 Χ 2,0 εκ. και 20,0 Χ 17,0 Χ 2,0 εκ. περίπου. Προσφέρεται σε άριστη συσκευασία συνοδευόμενο από την περιγραφή του έργου.

Στην πίσω πλευρά υπάρχει το ολόγραμμα ασφαλείας και γνησιότητας της εταιρείας.

Οι πραγματικές διαστάσεις του έργου είναι 52,50 Χ 82,50 εκ.. Βρίσκεται στο δωμάτιο του Αγίου